Doosan Demo Days v lomu Bělice

Poslední červnový a první červencový týden patřily již tradičně těžkým strojů Doosan, které se letos potřetí představily na „Dnech těžké techniky“ tentokrát v kamenolomu Bělice, patřící společnosti Kámen Zbraslav. Předváděcí akci pořádala společnost Bobcat CZ, která tuto značku v České republice zastupuje. Určeny byly pro celou evropskou dealerskou síť Doosan a stávajících a potenciálních zákazníků z celé Evropy.

Více...

Čtyřnápravový stavební sklápěč TATRA PHOENIX v kamenolomu Zbraslav

Zástupce nejmodernější modelové řady těžkých nákladních vozidel Tatra Kopřivnice, čtyřnápravový stavební sklápěč TATRA PHOENIX pracuje spolehlivě od února letošního roku v kamenolomu Zbraslav. Jak jsou s novou Tatrou Phoenix spokojeni a jaké s ní mají zkušenosti jsme zeptali zástupce vedoucího lomu Bc. Libora Stejskala.

Více...

TATRA PHOENIX na výstavách v Belgii a Norsku

Společnost TATRA TRUCKS a.s. ve spolupráci se svými dealery - belgickou společností Garage Mioli SA a norskou TATRA Norge AS - prezentovala své vozy začátkem září na dvou výstavách. První z nich, byla výstava Matexpo konaná v belgickém Kortrijku a druhá výstava Transportmessa se konala v norském Gardenmoen.

Více...

Historie SCANIE (1891-1911) - zrod severské hvězdy

Slavná švédská automobilka Scania se zrodila v roce 1891 a od té doby vyrobila půldruhého milionu těžkých užitkových vozidel a autobusů, které jezdí na všech kontinentech. Jejím sortimentem však prošla mimo jiné jízdní kola, osobní automobily, vagony a další strojírenské výrobky. Dnes je také velkým výrobcem průmyslových a lodních motorů. Ve všech oborech vždy patřila k úspešným průkopníkum nových technických řešení a výrobních technologií.

Více...

Otisovo parní rypadlo - první bagr na světě

Když pohlédneme na vývoj lidstva od počátku věků, zjistíme, že si člověk přizpůsobuje svět k obrazu svému. Stopy používání primitivních rypadel zaznamenali historici již ve starověkém Egyptě. První dochované výkresy rypadel pocházejí ale až z 16. století. Tato rypadla byla poháněna lidskou silou, většinou plavala po vodě a sloužila pro hloubení koryt řek.

Více...
Back to top